Volkswagen Slovakia, a. s.
Nasadenie jednotného klienta- iDO klient
Problém zákazníka:
Z dôvodu končiacej sa technologickej podpory MS Windows XP zákazník požadoval implementáciu nového operačného systému. Z dôvodu zjednotenia správy koncových pracovných staníc vznikla potreba vytvoriť jednotného korporátneho klienta pre všetky pracovné stanice.
Riešenie:
Na základe stanovených požiadaviek zákazníka bol vytvorený jednotný klient na báze Microsoft Windows 7 a Microsoft Office 2010. Jeho distribúcia na pracovné stanice bola zabezpečená pomocou technológie Microsoft System Center Configuration Manager. Priebeh migrácie a kompletná dokumentácia bola vedená pomocou Microsoft SharePoint. Z dôvodu čo najlepšieho prijatia novej technológie koncovými používateľmi sa v rámci migrácie vykonala rozsiahla informačná a marketingová kampaň a zároveň sa kládol veľký dôraz na osobný prístup ku každému používateľovi.
Celú prípadovú štúdiu si môžete pozrieť tu: Volkswagen Slovakia Case Study (1,42MB)
Migrácia Active Directory vo vysokorizikovom prostredí lakovne Volkswagen
Problém zákazníka:
V prevádzke lakovne spoločnosti Volkswagen Slovakia, a. s., bola zastaraná IT infraštruktúra, ktorá neumožňovala integráciu súčasnej IT infraštruktúry lakovne do štandardných VW IT Procesov a servisov. Vyžadovala zmenu a upgrade na nové technológie naprieč niekoľkými verziami z Microsoft Windows NT na Microsoft Windows Server 2008 R2. Z pohľadu prevádzky samotnej lakovne bola realizácia týchto zmien vysoko riziková. Absolútne kľúčovou požiadavkou zákazníka bolo, aby migrácia IT technológií prebehla bez akýchkoľvek prevádzkových výpadkov.
Riešenie:
V dôsledku vysokorizikového prostredia prebehla u zákazníka najprv podrobná analýza. Na jej základe bol vytvorený podrobný plán migrácie prihliadajúci na riziká, ktoré by mohli nastať počas realizácie. Preto bol pri migrácii kladený zásadný dôraz na postupnosť vykonaných krokov, zabezpečenie záloh všetkých migrovaných systémov a v prípade akéhokoľvek problému zabezpečenie možnosti vykonať rollback (návrat k predchádzajúcemu funkčnému stavu) vo veľmi krátkych časoch určených na údržbu pri pravidelných výrobných odstávkach. Na základe návrhu bolo celé prostredie v rámci migrácie virtualizované do Volkswagen VMware prostredia.
Migrácia SQL clustera
Problém zákazníka:
Zákazník požadoval inštaláciu novšej verzie SQL servera v clusterovom riešení, aby mohol začať využívať nové funkcionality a zabezpečiť podporu pre nové softvérové produkty. Keďže na existujúcom SQL clusteri sa nachádzalo veľké množstvo databáz, zákazník požadoval vykonať analýzu, ktorá mala ponúknuť optimálne riešenie prechodu na novú verziu SQL servera.
Riešenie:
Na základe požiadaviek zákazníka sme vykonali podrobnú analýzu pôvodného SQL clustera a na jej základe sme navrhli optimálny spôsob migrácie. V druhom kroku prebehla inštalácia nového SQL clustera a jeho odovzdanie do prevádzky.
Implementácia MS SQL 2014 clustera pozostávala z týchto krokov:
- analýza pôvodného SQL clustera a vypracovanie inštalačného a migračného postupu,
- fyzická inštalácia hardvéru, inštalácie operačných systémov,
- inštalácia Microsoft Cluster Service a Microsoft SQL Server,
- otestovanie funkčnosti a odovzdanie do prevádzky.
Zabezpečenie nepretržitej, bezchybnej prevádzky produkčných a administratívnych systémov
Problém zákazníka:
Pre zákazníka je kľúčové zabezpečenie nepretržitej prevádzky jeho produkčných a administratívnych systémov, keďže pri výpadku ktoréhokoľvek z týchto systémov dochádza k veľkým finančným stratám. Preto v prípade takéhoto výpadku zákazník vyžaduje okamžitý zásah a jeho odstránenie v čo najkratšom možnom čase.
Riešenie:
Zabezpečenie administratívnych systémov a bezproblémový chod koncových pracovných staníc spočívalo v poskytovaní služieb dedikovanými odborníkmi pre konkrétneho zákazníka - Volkswagen Slovakia, a. s. čím sa zabezpečila detailná znalosť jeho IT prostredia.
Zabezpečenie nepretržitej prevádzky administratívnych systémov pozostávalo z nasledujúcich prác:
Administrátorské práce:
- odstraňovanie havarijných stavov IT infraštruktúry,
- zabezpečenie prístupu do siete Volkswagen Slovakia, a. s. cez jednotný komunikačný uzol,
- administrácia doménových služieb (Active directory, Group policy, Security policy, prístupové oprávnenia a i.)
- administrácia emailových serverov,
- inštalácia a konfigurácia nových softvérových produktov,
- inštalácia a konfigurácia nových serverov,
- úprava konfigurácie existujúcich serverov,
- administrácia terminálových serverov,
- administrácia antispamovej a antivírovej emailovej brány,
- poskytovanie SLA vo forme 24/7,
- proaktívny monitoring a navrhovanie riešení a postupov na zníženie rizika výpadku IT systémov,
- zabezpečenie technických, poradenských a konzultačných služieb v oblasti budovania, nasadzovania, rozvoja, prevádzky a údržby nasadených IS,
- konzultačná činnosť a poradenské služby pri ďalšom rozvoji IT a IS,
- projektová činnosť,
- vypracovávanie posudkov, štúdií, analýz a odporučení.
Údržba pracovných staníc:
- inštalácia nových počítačov podľa štandardu Volkswagen Slovakia, a. s.,
- odovzdanie počítača, konfigurácia používateľského profilu a otestovanie funkčnosti priamo s koncovým používateľom na mieste,
- odstraňovanie hardvérových a softvérových porúch na počítačoch,
- školenie používateľov o správnych postupoch pri zavedení nových softvérových produktov,
- inštalácia a konfigurácia nových softvérových produktov na základe požiadaviek koncových používateľov,
- pripájanie vstupno-výstupných zariadení na vybrané počítače (skener, čítačka čiarových kódov, tlačiarne, multifunkčné zariadenia a i.).
Opravy hardvéru:
- odstraňovanie hardvérových porúch na pracovných staniciach (poruchy diskov, pamätí, kariet PCI- a ISA, procesorov, kabeláže, zdrojov napájania, základných dosiek, ovládačov zariadení a i.),
- dodávka náhradných dielov,
- údržba záložných zdrojov UPS slúžiacich na zálohovanie napájania serverov, ako aj dôležitých sieťových komponentov a periférií.
Klientské kompetenčné centrum na zabezpečenie súladu so štandardmi zákazníka
Problém zákazníka:
Zákazník potreboval zaviesť proces nasadzovania nových softvérových a hardvérových technológií, ktoré využívajú koncoví používatelia, a ich následného zavedenia do prevádzky podľa štandardov spoločnosti. Zároveň chcel koncovým používateľom ponúknuť možnosť konzultácie s tímom odborníkov, ktorí budú zabezpečovať výber požadovaných technológií.
Riešenie:
U zákazníka sme vytvorili klientské kompetenčné centrum (ďalej CCC), ktoré je vývojovým technologickým zázemím pre zamestnancov závodu Volkswagen Slovakia, a. s. . Poskytuje služby používateľom IT, ktorí pri svojej práci potrebujú využívať najmodernejšie technológie z oblasti softvéru a hardvéru. CCC zabezpečuje vytváranie nových štandardov v súlade s existujúcimi normami spoločnosti Volkswagen Slovakia, a. s. . CCC zároveň navrhuje riešenia na zvýšenie dostupnosti, efektivity, škálovateľnosti a zabezpečenie prevádzky.
Niektoré z činností CCC:
- príprava na nasadenie koncernového iDo klienta – Windows 8.1,
- testovanie nových verzií OS – Windows 10,
- testovanie nových verzií kancelárskych aplikácií – MS Office 16,
- testovanie a príprava na nasadenie neštandardných aplikácií,
- riešenie výstupov z evaluačného meetingu,
- úprava roadmapy pre oblasť hardvéru,
- úprava roadmapy pre oblasť softvéru.